Reklama
 
Blog | Roman Petrlík

Politická vábnička primátora Béma

aneb nebrečte, může být mnohem hůře. Předvolební sliby většiny politiků již známe, a jsme - co by národ vnímavý a učenlivý - schopni je správně a zřetelně rozklíčovat. Přesto není od věci se k některým slibům "vrátit" již nyní, a velice střízlivě zhodnotit, kam se ten, či onen slib může ve skutečnosti ubírat.

Primátoru Pavlu Bémovi nelze upřít jednu absolutní schopnost: málokterý politik disponuje tak výrazným charizmatem, že drtivě odhrnuje veškeré problémy, jež by se jej mohly dotknout. A protože v annonci svého blogu se netajím blízkostí pražské dopravě, pojďme si projít možný scénář, který rozhodně není nereálný.

Volby jsou pro každého politika "dead line", na jejímž konci bude jasně zřetelné, zda ve svém volebním období uspěl, či nikoliv. Pavel Bém se příprav na již proběhlé volby připravil – spravedlivě řečeno – naprosto precizně a s redaktory MF Dnes v zádech, kteří o jeho předvolebních kreacích "jen tak na okraj" informovali, smetl všechny protivníky kteří mu stáli v cestě. Krom mnoha jiných slibů mi utkvěly v paměti následující sliby:

1) 60 km pražského okruhu. No, po pravdě: kdo z nás by na toto nezabral. Jižní spojka, jež byla budována s vědomím, že po jejím solidním povrchu se bude liknavě projíždět nevelký počet vozidel těch nešťastníků, kteří nemají na komfort v podobě Pendolina ČD; se v průběhu posledních deseti let stala velice konkrétní noční můrou kohokoliv, kdo s ní má co do činění. Uznejme, že to není vina primátora Béma – ten za její stav skutečně nenese zodpovědnost. Ale slibovat motoristům i občanům něco tak nereálného, jako je oněch 60 km obchvatů Prahy, tak to považuji za naprosto drzou fabulaci. Je-li tedy primátor se svojí suitou schopen tyto očekávané kilometry pražského okruhu nějak zásadně ovlivnit (což určitě z titulu primátora není, neb je to věcí poněkud jiných institucí, u nihž magistrát sice může lobbovat, ale těžko je může k něčemu nutit), pak se jej touto cestou otevřeně ptám: KDY laskavě zařídíte dokončení opravy přemostění na Liberecké ulici v Praze 9, která zásadním způsobem omezuje nájezd mnoha vozidel na dálnici D8? KDY laskavě z pozice primátora, který je tedy tak schopný, aby firmy, jež se účastní různých prací, začaly skutečně PRACOVAT, a to nikoliv způsobem "ve dvě padla"? Několikrát denně jsem nucen projet ulicí K Barrandovu na Praze 5 směrem na Smíchov. V současné době se na mostním přivaděči k ulici Strakonická opravuje levý jízdní pruh. Sorry, neopravuje. Kdykoliv projíždím tímto úsekem, nikdo nepracuje. Většinou se na tomto úseku pohybují lidé, u kterých nejsem schopen rozeznat, zda korzují jim neznámou krajinou, či omylem zabloudili do krajin jim neznámým.

Reklama

A v tomto duchu bych mohl pokračovat dál, leč výčet zhovadilostí, ježto jsou v pražských ulicích k vidění, by zabral mnoho místa a to je zbytečné. Pražané vědí, o čem mluvím.

2) 10 nových stanic metra do roku 2010. Wov. Tak to už je vážně silné kafe, a to i přes fakt, že s oblibou konzumuji produkt od Musseti, jehož síla je znalcům známa… Víte, pane primátore, zkusím Vám to říci asi takhle: Kašlu Vám na deset nových stanic. Kdyby jste místo tohoto nesplnitelného nesmyslu raději začal lobbovat za výstavbu P+R parkovišť na Praze 9 – Letňanech, na Praze 5 u Smíchova atd…, aby bylo možno zastavit managery, kteří MUSÍ nutně jet se svým vozem do Pařížské ulice, neboť tam mají absolvovat braunch v některé z restaurací; aby bylo možno odstavit vlastně VŠECHNY řidiče, kteří za jakýmkoliv úmyslem MUSÍ NUTNĚ ZAPARKOVAT v ulici Revoluční, Jungmanově, Štěpánské, Hellichově, atakdálatakdál donekonečna… Proč už dávno Váš náměstek pro všechno Blažek nezaúkoloval a nevytloukl z legislativního a pravního odboru, které má tuším přímo "pod palcem", aby vytvořili OZV MHMP, ve kterých si tak libuje, jejihž výsledkem by bylo tvrdé, nekompromisní a vysoké mýtné za vjezd do užšího centra Prahy ?? Místo toho plkáte o věcech, které při nejlepší Vaší vůli prostě nesplníte. Není na to totiž rozpočet. Kolik finančních prostředků za rok by připadlo do rozpočtu města Prahy, při stanovené výši mýta (třeba) 500.- Kč/Hod., při průměrné průjezdnosti 50 vozidel/Hod a den? Není to nereálné. Těch, kteří jsou líní a na vysoké mýtné mají, je pořád docela dost…

 Kdykoliv potkám tramvaj, která se od Rudolfina k Žofínu sune 25 minut, jsem na všechny politiky v Praze dost běsný. Kdykoliv se zaseknu v Pařížské ulici, nevěřícně zírajíc na autobus zahraničních turistů, který se nějakým nepochopitelným způsobem dostal skoro ke Staroměstskému náměstí, nejsem dalek od toho, spáchat – kolikátou již? – "pražskou defenestraci". Kdykoliv stojím v koloně vozů na Dvořákově nábřeží rozmýšlejíc, CO PROBOHA chtějí na Křížovnické ulici, či kam to vlastně k čertu jedou; jsem adeptem na spáchání masové vraždy.

A v těchto okamžicích doufám, že u příštích voleb bude všem politikům zúčtováno podle jejich skutků, a nikoliv podle jejich slibů.

Všichni moji známí o mě tvrdí, že jsem naivní.

Budiž. Mějte se fajn a nejezděte přes Resslovu. Před dvaceti minutama byla "na pětce".